Visual Studio + SFML Konfiguracja

Czym jest SFML – to prosta, otwarta i szybka biblioteka programistyczna działająca na wielu platformach. Służy przede wszystkim do pisania gier, wykorzystuje akcelerację sprzętową 2D przy użyciu OpenGL. Jest napisana w C++, również wykorzystywana jest w języku C, .Net, Pythonie oraz Javie. Biblioteka wyposażona jest w następujące moduły:

  • System – obsługa czasu i wątków.
  • Window – okna i interakcję z użytkownikiem.
  • Graphics – grafiki i jej renderowanie na ekranie.
  • Audio – muzyka i dźwięki.
  • Network – komunikacja sieciowa.

Pobranie SFML

Link do strony.
Pliki dobrze wypakować do workspace gdzie będziemy robić projekt, aby łatwo go podlinkować i utrzymać porządek.

Dodawanie nowego projektu Visual Studio 2015

Wybieramy C++ projekt win32 jako Console Application, następnie zaznaczamy Empty Project i Odznaczamy SDL.

Następnie add new item i dodajemy plik main.cpp

Konfiguracja i dodawanie bibliotek.

Jeśli katalog z bibliotekami o nazwie SFML będzie różnorzędny z katalogiem projektu stworzonym przez VS to następnie w projekcie wybieramy Property i C++->General w Additional Include Directories wpisujemy: $(SolutionDir)\..\SFML\include; to znaczy że z pozycji katalogu projektu wycofamy się o jedną gałąź drzewa i wejdziemy do kolejnych katalogów.

Następnie przechodzimy do Linker i General Additional Library Directories wpisujemy $(SolutionDir)\..\SFML\lib;

Teraz należy przejść do Input w liknerze i dodać wpisy w Additional Dependiencies dla debug:

To wszystko, teraz można korzystać z bibliotek SFML.

Przykładowy kod do umieszczenia w main.cpp

Wynik kodu:

Dodaj komentarz